Tulostinmusteen suurkuluttaja tunnustautuu

heh, muotifriikistä ilmaantuu yksi varsin hassu puoli. Olen nimittäin melko koukussa tulostamiseen. Joo, kuulostaa tosi järkevältä, mutta näin se on! Joku ajattelee nyt, miten tulostamiseen voi olla koukussa. Hih, eiköhän kaikki ole normaalia tai epänormaalia nykyisin. Molemmat on suhteellisia käsityksiä. 

mustekasetticanon

Käytän tulostinta valehtelematta joka päivä, no mihinkäs kysymys kuuluu? Suunnittelen erilaisia logoja lisätyönä eräälle yritykselle, lisäksi myös printtaan erilaisia numeroita, teksteja, kirjaimia heille. Tätä ette tienneet minusta, opiskelijasta? Aina tulostelen myös itselleni kyseisiä malleja ja tsekkaan kelpaako yritykselle mun printtaukset. Tulostinmustetta kuluu siis ihan tolkuttomat määrät, voitte vaan kuvitella. Tilaan sit aina tietty edulliset, mutta laadukkaat tulostinmusteet netistä. Vertailen niitä ja tsekkaan  parhaimmat alennukset just sillä hetkellä. Säännöllisesti vertaan ja tsekkaan tuolta tulostinmusteet sivustolla. Viimeks tilasin Fininkiltä just eilen, kun näyttäisi olevan uusille asiakkaille ilmainen tulostinmuste tai valokuvapaperi. Tuo tarjous on voimassa siis tän vuoden loppuun saakka. 

Mä oon aina digannut tietsikalla väsäämisestä, kortit on tullut esim. aina tehtyä tieskalla ja sit vaan tulostaa. Tiätteeks kun silleen saa tosi persoonallisia kortteja ihmisille. Kuvankäsittely ohjelmilla saa ihan huikeita juttuja tehtyä, printtejä ym. Mun frendit on just tottunut siihen, et taasko se tyyppi tulee sieltä printattu kortti kädes. No mutta hei, ne tykkää tosi paljon, kun monesti just kuvailen paljon ja sit jotain hauskoja kuvia tulostan tyypeistä korteiksi nii ei vitsit, miten kivaks muistoksikin se jää sit. Ehkä joku haluaa tehdä kortit käsin ja siis onhan nekin ihan huikeit, mut oikeesti kantsii testata, jos tulostimen omistaa niin tieskalla tehtyä korttia, on muuten tosi nopee, helppo ja halpa! 

Lisäks mulla tulee käytettyä tulostinta just erilaisten sisustustekstien tekoon, joita teen jo sivutyöni puolestakin. Kavereille tulee tulosteltua lahjaks erilaisia kivoi tekstejä kovalle kartongille. Just yks kaveri sai ekan skidinsä niin tulostin hälle sellasen hauskan tekstin, jossa oli babyn tossut ja sit teksti sillei vähän sekaisesti et, “Oma koti mullin mallin”! Ei vitsit mun frendi repes ihan tyystin, ku vein sen hälle kun menin hänt katsoon eka kertaa mutsina. 

Tietty myös mun koulutyöt vaatii tulostimen jatkuvaa laulamista ja piipittämistä. Musta tuntuukin, et mun seuraava hankinta on oikeesti sellanen mukana kulkeva pieni tulostin. En tajuu, miten en oo vielä sitä hommannut! Tai sit hei, ootteko kuullut siitä 3D-tulostimesta! Se vasta olis ihan huikee! Tiiättekö, sillä saa tulostettua siis oikeesti vaikkas kenkiä. Siinä matskuna käytetään jotain ihme muovimassaa tai muuta vastaavaa. Mut hinnat on tosi kunnioitettavia vielä ainakin, jossain 1000-2000 tienoilla. Mut niillä vois oikeesti tulostaa just vaik kenkiä, sisustuskoristeita, mitä vaan keksii hei! Ois niin magee!

Mun täytyy kuitenkin nyt oikeesti tyytyä vaan ajattelemaan, et ehkä se on mun tulevaisuudessa tuo 3D-tulostin. Sen hinta varmasti tulee tippumaan tosi paljon, mutta vielä se on vaan rikkaiden huvi, ei opiskelijoiden. 

Leave a comment